Friday, 29 July 2011

KELAYAKAN PIALA DUNIA 2014 | TETAP BANGGA WALAUPUN TEWAS


23 juta rakyat Malaysia menaruh harapan tinggi terhadap generasi emas ini untuk mencipta kejutan mara ke Peringkat Ketiga Kelayakan Piala Dunia 2014 Zon Asia. Namun itu hanya tinggal impian. Skuad ‘celup’ Singapura berjaya mempertahankan kelebihan jaringan mereka semalam dengan cara yang penuh ‘jijik’. Memalukan, apabila setiap kali jatuh pemain mereka seolah-olah mengelupur macam nak mati. Apabila diberi rawatan, terpaksa pula diusung keluar. Sampai saja kat luar boleh pulak bangun macam takde apa-apa yang berlaku.

Permainan Singapore tidaklah sehebat yang kita bayangkan. Cuma bergantung kepada pemain ‘celup’ mereka semata. Apa yang nak dibanggakan? Jika dengan kekuatan pemain ‘celup’ ini, negara lain pon boleh buat jugak. Contohnya macam Laos, Kemboja dan pasukan kerdil lain. Taburkan saja wang, dah boleh dapat pemain celup. Terus saja mempertaruhkan pemain ‘celup’ tadi untuk bermain, tidak menjadi? Halau keluar, ambil pula pemain baru. Itukah bolasepak Singapura? Jika Singapura mengatakan rakyat mereka terlalu terhad untuk dibuat pemilihan, bagaimana pula dengan Indonesia yang rakyatnya beratus juta orang tu? Sama saja, mereka tidak yakin pada kebolehan sendiri dan terlalu percayakan pemain ‘celup’ untuk berikan kejayaan segera buat mereka.

Kejayaan yang sukar untuk dibanggakan jika Malaysia juga mengamalkan prinsip pemain ‘celup’ nih. Biarlah apa mereka nak lakukan, yang penting pemain bolasepak kita 
MADE IN MALAYSIA

Teruskan Sokongan padu kepada pasukan negara kita.

 
credit to ULTRAS MALAYA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...