Monday, 15 August 2011

18SG | LAGI-LAGI BUNYI MERCUN!!




Bile start pose jer..bunyi mercun mula meriuhkan  malam2 hari dh jd macam pesta pulak..tu baru start pose..xmasuk raye lg..kecik besar tua muda xterkecuali beraksi..yang fanatiknye siap buat stok lg kt rmh..meletop rumah tu baru die tahu.

Kadang2 bes jugak main mercun.baling sane..baling sini..B0omm! sane,Bo0mm! sini..kalaulah xde mercun..konfem sunyi jer mlm..xde "feel" raye laa.

Tapi harus kita ingat..Tragedi akibat mercun semakin menjadi2 sekarang..Tp kes2 camni muncul bile HARI RAYA je kan. Deepavali ke Tahun Baru Cina ke x de lah dengar kes2 camni.. mungkin org melayu ni terlalu taksub dgn mercun ni. mereka sepatutnye isi malam mereka dengan ibadah sunat cam solat sunat tarawih... BUKAN MAIN MERCUN... heee..aku pon ponteng gak traweh malam nie..tp ade gak yang maen lepas solat tarawih.. macam mane plak tu?? 
Kene kejor kt pak iman la jwbnye..hee

 Di mana silapnya? Adakah benda sebegini yang lazimnya berlaku ketika menjelang musim perayaan langsung x menjadi peringatan dan pengajaran kepada kita sebagai anggota masyarakat dan yang lainnya untuk menjauhi mercun atau setidak-tidaknya xpayahla beli mercun tu..



Tragedi-tragedi akibat mercun..
 



 







p/s : Jadi xpayahla duk bakor benda tu sume..Simpan je duit buat bli bju raye..
                Anda mampu mengubahnye!









5 comments:

ANA said...

syapik 2X5 ngan dyorang jugak nie kan , haha

Muhammad Syafiq said...

sy xmain mercon2 nie..mainan budak2 sume..hee

Mizz Atie Zieya Shukri said...

saya nk main mercun gk..
tpi mercun pop..
boleh x?
heheheeh

Muhammad Syafiq said...

Boleh2..xde msalah..hee!

Faridzuan said...

singgah sini balik, wah ini yang saya tak ska tengok orang asyik main mercum tak ingat dunia -.-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...