Monday, 16 July 2012

Pelajar Dibenar Bawa Telefon Bimbit Ke sekolah!

Salam.Noktah!

Hari ini telefon bimbit bukanlah satu alat komunikasi baru bagi remaja atau budak2 sekolah. Dan bukan pula menjadi kehendak tetapi lebih kepada keperluan setiap individu. Baik buruk penggunaannya bergantung kepada individu itu sendiri. 
Bila dikeluarkan kenyataan "Pelajar dibenar bawa telefon bimbit ke sekolah" , banyak respon sama ada pro atau kontra kita dapat dengar dari pelbagai sudut ,di kedai2 kopi hingga di corong2 radio..hahaha!



Bila dah dibenarkan, mestilah perkara ini dah jadi BONUS buat pelajar yang dah biasa bawa telefon bimbit ke sekolah. Kalau tak dibenarkan pon pelajar dah bawa, apatah lagi bila dah dibenarkan! Lagipun telefon sekarang bukan macam telefon zaman jepun. Semuanya canggih2.Siap boleh online fesbuk lagi.ish3.

Lebih2 lagi pelajar sekarang anak2 org kaya..mak ayah bagi duit beli telefon Blackberry ,iPhone dan macam2. Cikgu kelas cume pakai 3310 je.Bila cikgu jeles, mulalah tak berkat kau belajar.hahaha!
Kalau dulu boleh je main telefon dalam kelas walaupun terpaksa menyelit di celah2 buku, kononnya tengah study. Bukannya menuduh tapi itulah pengalaman yang telah dialami dan sedang dialami.hahaha!

Mulalah hilang fokus masa cikgu mengajar. Bila cikgu soal, sepatah haram TAK Leh JAWAB!
Namun kebenaran yang diberikan bukanlah secara mutlak ye, tapi perlu ikut saluran dan garis peraturan yang telah ditetapkan. Langgar peraturan tetap kena hukuman!
Jadi, AWAS..hahahaa!

Wajar tak wajar semua tu atas diri masing2 yang menilai!





5 comments:

dayteenlea said...

xpatut

Budak_NakaL said...

patut xpatut memang dh dbenarkan~

Nor Ain Rusli said...

rasa2 mmg ta ptt benar kn kowttt....

Kaii said...

HP kena letak dalam peti besi sebelum masuk kelas.. lepas habis kelas baru bole bawa kuar.. hohohoho kalau buat cam tu.. bunyi2 pun no hal.. www.khaiangel.com

Unknown said...

pasang silent mode, tp fokus pd phone.. mmg xde guna la.. nnti x faham apa yg cg ajar, exam pun lingkup..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...